خبرنگاران مشهد، نائب‌الزیاره خبرنگاران شهید غزه شدند + فیلم اکران مستند امیدبان در سینما مهر کوهسنگی مشهد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کپی برابر محرومیت؟ | ماجرای کپی‌برداری از یک نمایشنامه و واکنش‌ها به حکم شورای نظارت بر تئاتر مشهد کنسرت «پازل» روی صحنه سالن میلاد + زمان برگزاری آلبوم شریفیان در میان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ مجله سانگ لاینز آلبوم «برهان من» منتشر شد ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ۱۴ و ۱۵ خرداد + زمان پخش مهران مدیری با «ساعت ۶ صبح» در راه سینما «جان برنساید» نویسنده اسکاتلندی درگذشت فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد + جزئیات بهروز افخمی «فرزند صبح» را به هوش مصنوعی می‌سپارد همه‌چیز در مورد سریال «در انتهای شب»، سریال جدید پارسا پیروزفر + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش این جای خالی دیگر پر نمی‌شود ماه آسمان نگارگری | درباره استاد «رضا بدرالسما» مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) از «تگزاس ۳» تا «خجالت نکش ۲» | رقابت در گیشه سینما‌ها داغ‌تر می‌شود نبشتن ز گفتن فزون‌تر شناس
سرخط خبرها

برگزاری «جشنواره بزرگ فیلم مشهد» محقق می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۳۱۳۸۲
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
برگزاری «جشنواره بزرگ فیلم مشهد» محقق می‌شود؟
ذات این موضوع که رویداد فرهنگی و هنری با محوریت مشهد اتفاق بیفتد و هنرمندان مشهدی و غیرمشهدی بتوانند با تمرکز بر روی موضوعات مشهد دست به خلق بزنند اتفاقی مهم است.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ اخیرا زمزمه‌هایی درباره فیلم مشهد به گوش می‌رسد. ظاهرا قرار است اتفاقاتی برای فیلم مشهد رقم بخورد یا دست‌کم در این‌زمینه برنامه‌ریزی‌هایی شود؛  از حمایت فیلمسازانی که بخواهند لنز دوربینشان را روی موضوعات خاص مشهد بگردانند تا برگزاری رویدادهایی در زمینه جشنواره فیلم مشهد. رویدادی شاید شبیه به «جایزه بزرگ ادبی مشهد» که سال ۹۹رقم خورد؛  صدایی که  از گلوی ادبیات مشهد برخاست و این چهارواژه را در ذهن ادبی کشور حک کرد.

حالا که زمزمه‌هایی درباره برگزاری جشنواره بزرگ فیلم مشهد به گوش می‌رسد می‌شود صدای دیگری برای معرفی مشهد به گوش مردم ایران رساند.  فارغ از همه مسائل و مشکلاتی که دربرگزاری بسیاری از جشنواره‌ها به ویژه «جایزه ادبی مشهد»  به وجود آمد و اثراتی هم در روند برگزاری آن گذاشت، ذات این موضوع که رویداد فرهنگی و هنری با محوریت مشهد اتفاق بیفتد و هنرمندان مشهدی و غیرمشهد بتوانند با تمرکز بر روی موضوعات مشهد دست به خلق بزنند اتفاقی مهم است.

حمایت شهردار مشهد مقدس

 مدتی است مسئولان ششمین دوره مدیریت شهری چندین بار علاقه و آمادگی خود را برای حمایت از هنرمندانی که ظرفیت‌های مشهد را مدنظر قرار دهند اعلام کرده است.

آخرین بار عبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس بود که در مراسمی با عنوان «هفته مهر سینمای ایران»، در جمع هنرمندان و هنردوستانی که در سینما «پارک بازار» مشهد گرد هم آمده بودند، اعلام کرد از ساخت فیلم‌هایی با موضوعات و ظرفیت‌های مشهد حمایت خواهد کرد. براساس صحبت‌های شهردار می‌توان امید داشت چیزی به نام «سینمای بومی مشهد» در این کلان‌شهر جان بگیرد و هنرمندان و استعدادهای شهر را که در نبود حمایت مسئولان سرگردان مانده‌اند به خود مشغول سازد و چشمه‌ای شود برای جوشیدن حرف‌ها و نگاه‌های هنرمندان مشهدی.

مجوز شورای اسلامی شهر

رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی مشهد مقدس نیز با حمایت از این روند، طرحی را پیشنهاد می‌دهد که بر اساس آن یک جشنواره فیلم بزرگ در مشهد برگزار شود و هنرمندان مشهدی و غیر مشهدی با خلق آثاری در حوزه مشهد در این جشنواره حضور یابند.

حسن منصوریان در این‌باره می‌گوید: شورای اسلامی شهر مشهد مجوز برگزاری جشنواره فیلم مشهد را به شهرداری داده است و از برگزاری جشنواره بزرگ فیلم مشهد حمایت می‌کند.

به گفته او مشهد با توجه به وسعت هنرمندانش، ظرفیت این را دارد تا جشنواره‌ای فاخر در حوزه فیلم مشهد برگزار کند. زیرا مشهد هم سینماگران بسیار دارد هم سینما دوستان و مخاطبان بسیار.

امتیازات مشهد برای برگزاری جشنواره فیلم

منصوریان در پاسخ به این سوال که چگونه جشنواره‌ای برای فیلم مشهد، می‌تواند سبب حضور هنرمندان بزرگ چه در داخل مشهد و چه نام آوران سینمای ایران در پایتخت شود، می‌گوید: ما یک سری امتیازاتی در مشهد داریم که می‌تواند سبب برگزاری جشنواره‌ای با کیفیت شود. اول هنرمندان مشهدی در داخل و خارج از مشهد، دوم ظرفیت خوب سینما‌های مشهد و در کنار این‌ها ظرفیت‌های بکر مشهد است که می‌تواند هنرمندان را فارغ از عطش دیده شدن، جذب جشنواره‌ای کند که بتوانند آثار منحصربه فردی با توجه به تاریخ و هویت این شهر خلق کنند.

این عضو شورای شهر معتقد است همان‌قدر که برخی از جشنواره‌های فیلم هنرمندان را صرفا برای دیده شدن جذب خود می‌کند جشنواره فیلم مشهد می‌تواند هنرمندان را جذب ظرفیت‌های مشهد کند که این امتیاز مهمی برای برگزاری جشنواره فیلم مشهد است.

 


بیشتر بخوانید:

شهردار مشهد مقدس: مشهد آمادگی تبدیل شدن به مرکز علوم و فنون سینمایی را دارد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->